Ocena pracy

Wymagania
Podstawowe
0-2p
Pełne
0-2p
Rozszerzone
0-2p
Suma
Gromadzenie danych, zawartość merytoryczna.
Zadania zostały wykonane w części, zawarte informacje są niekompletne, zostały skopiowane z materiału źródłowego
Zadania wykonane w pełni, informacje poprawne merytorycznie, treść wyczerpująca i sformułowana samodzielnie na podstawie kilku pozycji z podanego materiału źródłowego.
Zadania wykonane w pełni,  zwraca uwagę duża samodzielność w tworzeniu tekstu, grafiki i formułowaniu wniosków. Spójność materiału przygotowanego przez poszczególnych członków grupy
 6p
Analiza danych, wyciągnięte wnioski.
Brak wniosków pochodzących z analizy i wykonania zadań. Wnioski niepoprawne, sprzeczne.
Niepełne przedstawienie analizy i wniosków. Nie wykorzystanie zalecanego materiału źródłowego.
Wykorzystanie materiału źródłowego, dogłębne przeanalizowanie tematu, dokładnie wykonana praca badawcza
 6p
Estetyka, pomysłowość wykonania i prezentacji
Praca mało estetyczna, brak lub mało grafiki.
Wypowiedź ustna wspierana czytaniem tekstu z prezentacji. Sposób prezentacji mało zrozumiały i nieciekawy dla słuchaczy.
Estetyczna wizualnie forma, staranne wykonane, czytelna czcionka, dobrze dobrana kolorystyka.
Prezentacja uporządkowana i zrozumiała dla słuchaczy. Odpowiedni do rangi wystąpienia styl i forma szanujące odbiorcę 
Pomysłowa forma, zwraca uwagę estetyka, staranność doboru grafiki do treści, duża różnorodność grafiki, własne autorstwo zdjęć, 
Wypowiedź płynna, świadcząca o przemyśleniu i dobrej znajomości prezentowanego materiału, umiejętność odpowiedzi na dodatkowe pytania, 
 6p
Współpraca w grupie
Brak lub mała współpraca w grupie, nierówny podział pracy,  brak kontaktu nauczyciela z liderem, prezentacja jest mało spójna – złożona z oderwanych od siebie opracowań
Sprawiedliwy (odpowiedni do możliwości) podział zadań pomiędzy członków grupy. Systematyczny kontakt lidera z nauczycielem, udzielanie sobie w grupie wsparcia i pomocy, skuteczne rozwiązywanie konfliktów.
Bardzo dobra współpraca członków zespołu skutkuje powstaniem spójnego w formie i treści materiału. Kontakty w grupie częste i inicjowane przez wszystkich jej członków.
 6p
Kryteria oceniania:
Ocena celująca:            24 - 22 p 
           bardzo dobra:    21 - 19  p
           dobra:               18 - 15  p
           dostateczna:       14 - 10 p
           dopuszczająca:   10 - 8 p